Svar på frågestunden!


Canon Eos 1000D + Canon MAcro Lens EF 100mm 1:2.8 USM

Tänkte att jag skulle svara på frågorna från frågestunden ;)

Fotar du manuellt eller auto?Vilket är ditt favoritobjektiv?

Jag fotar alltid manuellt! Tycker det är mycket roligare, eftersom det då är jag som har "kontrollen" och det är jag som komponerar ihop bilden själv. Annars tycker i alla fall jag att det känns som om kameran tar en bild och inte en själv.

Brukar du redigera dina bilder, och i så fall i vilket program?
Om jag hade haft photoshop skulle jag redigera alla bilder, men tyvärr har jag som sagt inte det. Istället småredigerar jag istället i internet programet picnik, vilket är halvt gratis och halvt betal (dock har jag inte betal varianten) desutom använder jag mig av programmet: gimp 2, vilket är sådär... 

Varför vill du gå VRG? 
Jag vill gå på VRG (vilket står för viktor rydberg och är ett gymnasie där väldigt studiemotiverade elever går) eftersom jag är just det, en studiemotiverad elev som älskar att få utmaningar i skolan och att lära mig nya saker! 

Har du något fotoinriktat gymnasie på din lista?
Eftersom alla "roliga" linjer har tagits bort i år och de enda linjer med en mer estetisklinje är naturlinjer och jag verkligen vill gå samhälle, så har jag tyvärr inte valt foto, men detta betyder definitivt inte att jag kommer sluta fota! 

Om du får drömma helt fritt , vad vill du bli senare? 
Min största dröm är att bli fotograf. Helst skulle jag vilja bli en otroligt känd fotograf som fick resa jorden runt och enbart fota! 

Om du var en fågel, vad skulle du vilja se? 
Då skulle jag vilja se något riktigt coolt naturfenomen som jag inte skulle se annars. Till något ställe ingen kan komma, om man inte är just en fågel. Eller så skulle jag vilja se antarktis och arktis, eftersom jag gärna skulle vilja se pingviner och isbjörnar :) 

Hur mår du nu?
Just nu mår jag vlädigt bra! Dock är jag helt slut efter ett hårt träningspass. Men har den härliga lcykan i kroppen efter en relativt bra träning.

vad gillar du för musik?
Jag gillar alla sorters musik! Helst lyssnar jag på "taggmusik", sånn som är bra att gympa till. Annars lyssnar jag faktiskt gärna på klassisk musik, särskilt när jag har kört fast i någon inlämning. 

är dina föräldrar skilda?
som tur var nej :)

bor du i hus eller lägenhet?
Jag bor i lägenhet :)

när skrattade du senast?
Skrattar iprincip hela tiden så är svårt att säga, men det var förmodligen i bilen hem från gymnastiken, haha men kan ha gått och småskrattat lite för mig själv här hemma XD

favorit:
färg -
grön :) 
djur - fåglar, roligast att fota/ katt, mysigast att ha hemma 
sak - Utan tvekan kameran! 
tv program - svårt att säga ett, det beror helt på vilket humör man är på. På morgonen är alltid disney Chanel bäst, medan det på kvällen är antingen Animal Planet eller något underhållningsprogram som Talang.
radiokanal - 101.9 Star FM!

Hoppas att ni har fått svar på er frågor nu ;) Men måste gå nu. Pussar och kramar <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

du glömde ju tre stycken..:

vem är din bästa kompis?

har du fått din mens än (om du har eller inte har, de båda svaren är lika normala eftersom du är trotsalt runt 15 så , man kan ju få mens när man är 9 men också när man är 18 ;) <3 älskar din blogg , puss :)



är du kär i nån?



2011-04-04 @ 21:59:16
Postat av: :)

Uppdatera, snälla du :D :D :D

2011-04-14 @ 16:58:30
Postat av: Anonym

svara på frågerna du glömde eller skriv iallafall varför du inte vill svara om det nu är så!!

2011-04-21 @ 22:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback