Du är fin som du är!



Du är fin som du är!
Anorexia nervosa är en väldigt vanlig sjukdom hos framförallt tjejer i tonåren, just för att de granskar sig själva för kritiskt och sätter alldeles för hög press på sig själva.
Jag tror att alla vet vad anorexia är, men det är i alla fall en allvarlig form av ätstörningar. Detta är en farlig sjukdom som i värsta fall kan leda till död. Folk med anorexia svälter sig själva och tränar oftast väldigt mycket.
En person med anorexia kan se på sin tunna kropp och tycka att denna ser överviktig ut.
Att en person blir anorektiker kan ha stor påverkan av de kommentarer som sägs till denne person. Även om det inte är illa menat kan en kommentar som "vad mycket du äter" skapa stora problem. Så kom ihåg: Tänk på vad du säger! Även om du menar illa kan det uppfattas så!
Jag tycker att det är hemskt att folk ska må såpass dåligt på grund utav sin vikt! Alla på jorden är olika och alla är inte pin smala, men det är så det ska va! Fett behövs för att man ska överleva!
Nästa gång du tittar dig själv i t.ex. spegeln. Tänk istället på hur sjukt snygg du är, istället för att kritiskt granska din kropp. För du är fin som du är!!

Pussar och kramar <3

Kommentarer
Postat av: Neow, utan mitt ego är jag inget!

Min syster hade anorexi. Skit jobbigt som anhörig att se allt de där :(

2011-01-14 @ 00:33:23
URL: http://neow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback